onsdag 6 augusti 2008

Breda silverarmband

Vi har många, många breda silverarmband, bangels som det heter. Nu har vi fått en till. Kollektionen heter Odilia. Odilia, tror jag, är någon slags ljusets gud med namnsdag på lucia, koppling till norrsken och en midsommarnattsdröm. Men ärligt så har jag inte forskat klart om henne. Kollektionen är ganska sirlig med blommor och blad. Jag tycker att det liknar sånt jag brukar kludda när jag sitter på långdragna möten. Jag kluddar sånt för att jag tycker om formerna, mjuka och kvinnliga. Armbandet kostar 1.772:-, det finns mera i kollektionen. Vi har även kollektionen i guld och i vitguld med diamanter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast... Det är ju faktiskt Lucia som har namnsdag på Lucia.

Unknown sa...

Jamen du har ju så rätt så, antagligen är Lucia och Odelia samma namn fast på nåt annat språk. Liksom Göran och Jordi.