tisdag 9 december 2008

Godisnallar

Nu bjuder vi på godisnallar i båda butikerna. Det är en "gammal och god" jultradition som vi införde redan 2005. När jag har lite att göra så händer det att jag nallar en nalle. Det får jag dåligt samvete av för min figur tillåter inga nallar. Min smala och vältränade väninna som tillika är kostguru, i klass med Anna Skipper, tröstade mig. Hon påstår att skumnallar "bara" är socker - inge fett alls! Fast då hade jag glömt att berätta om chokladövedraget... Choklad, säger kostgurun, det är en massa nyttiga antioxidanter!!! Jag förstår ingenting. Förr räknade man kalorier och om man åt flera kalorier än man gjorde av med så gick man upp i vikt. Enkel matematik, och jag är rätt duktig i matte. Numera får man äta skumnallar för det är inget fett och massor av nyttika antioxidanter - innehållet verkar vara detsamma som i broccoli.

Inga kommentarer: