torsdag 18 juni 2009

Nya skor


Jag är vän av skor med kvalité. Jag har inte garderoben full med skor, men dom skor jag har är bra skor. Jag köper sällan riktigt billiga skor för jag har fått för mig att man "får vad man betalar för". Nu när jag tillbringar mera tid i Forum Nacka än på Stureplan så består skoutbudet till stor del av kedjebutiker. Det finns skobutiker som heter Eurosko och Deichmann, Crispin och Nilson. Det är ganska nya bekantskaper för mig och inte alltigenom trevliga.
Idag föll jag för ett par reaskor. Det var halva priset på 650:-. Skorna var billiga från början och med halva priset så kunde jag inte motstå. Känns som hyfsat coola nu under sommaren (och helt ute nästa sommar). Fungerar både på jobbet och på fritiden. Tufft.
Så jag tog på dem på jobbet en timme för att "gå in dem". Titta på sulorna! Det är gjorda av något vitt plastigt. Det där vita finns som fläckar och linjer på hela mitt mörka trägolv i butiken!!!! Jag måste gnugga bort det med t-röd!!!! På måndag måste jag till skomakaren och sula dem ordentligt.
Och plötsligt slog det mig, jag vet varför jag inte brukar köpa billiga skor.

2 kommentarer:

Solan sa...

Synd för skorna var lite orginella, men ett par sulor gjorde susen eller?

Ha en underbar (mindre regnig) sommar..

Unknown sa...

Dom blev jättefina med riktiga sulor och fin färg på tånaglarna.
Solig sommar på dig med Solan!