tisdag 11 augusti 2009

Tips på två klockor

Jag är väldigt förtjust i stora klockor. Har alltid haft många klockor och bytt ofta. Nu är jag så sugen på en ny modell vi fått hem. Den heter Manhattan. Den finns i två storlekar, en damstorlek och en herrstorlek. Jag vill naturligtvis ha herrklockan. Herrklockan finns med och utan kronograf (ni vet när det är en massa tidtagarur mitt i klockan och två extra knappar på sidan, killar brukar gilla sånt). Jag vill ha den här! 3.379:-. Kronografen kostar 4.334:-. Damstorleken kostar 3.158:-. Sen finns alla tre varianter i roséguld och då blir det några kronor till.


Ser ni vad snyggt det är vid fästet till armbandet. Armbandet är i krokopräglat skinn. Uret är i matt borstat stål med små skruvar i hörnen och boetten är svart. Undertill är uret välvt så det följer handleden smidigt.

Här är en lite mindre svart klocka. En klassisk modell som heter Praga. Länkarna i armbandet är små nallar. Det är hög kvalité på urverket och man ser faktiskt tydligt vad klockan är. 5.215:-.

Inga kommentarer: