tisdag 8 september 2009

Vem är gäst i Här är ditt liv

Jag och mannen har klurat och funderat över vilka gäster som kommer till "Här är ditt liv". Vi har bestämt oss för att gissa på fem namn var och få ett poäng per rätt namn. Jag är otroligt förtjust i utmaningen, taggad, jag skall gissa bättre än han.



Min första gissning är Björn Borg, den känner jag mig riktigt säker på. Ingvar Oldsberg har haft tennisoraklet Björn Hellberg som sin sidekick i många år så där får han gratis inside information. Sen var det Björn Borgs fru, Patricia, som skulle deltagit i nya TV-programmet "Kändisdjungeln" och hoppade av produktionen i sista stund. Jag är övertygad om att hon inte kan åka eftersom hon skall hjälpa till när Björn kidnappas.


Min andra gissning är en önskning; Agneta Fältskog. Här behövs ingen motivering men håll med om att Oldsberg skulle göra sitt livs scoop om han fick Agneta att tala ut. Får dom inte till det med Agneta så ligger övriga ABBA-medlemmar risigt till.

Sen blir det svårare att hitta riktigt, riktigt bra namn. Alexandra Charles är intressant, Göran Persson kan prata, Magnus Uggla vore kul och Lill Lindfors har redan varit.

Jag vill ha med en som heter Jan och jag väljer mellan två journalister ; Guillou eller Josefsson. Josefsson får pluspoäng för att han är göteborgare, liksom Ingvar. Men Guillou har varit programledare för "Här är ditt liv" en gång - när programmet handlade om Lasse Holmqvist. Svårt val men jag väljer Janne Josefsson för att det fortfarande kan finnas något att berätta om honom som alla inte redan vet.

Sen dyker en massa populistiska namn upp som Kikki Danielsson, Lotta Engberg, Carolina Gynning, Ravelli, Glenn Hysén och Kristian Luuk, men ingen av dem känns riktigt tung.



Däremot känns Michael Nyqvist som ett tungt namn. Svårigheten kan vara att få honom att prata, han är inte så lättintervjuvad. Men han är superaktuell med Milleniumtrilogin. Sen är han adoptivbarn, har bott på barnhem och har för bara några år sedan hittat sin biologiska pappa. Sånt blir bra TV.


Nu har jag bara en gissning kvar och det borde vara en tjej. Anette Kullenberg vore något och dom känner varandra sen "På spåret". Fast man vet aldrig vad Anette hittar på i en direktsändning, så det skulle krävas stort mod att ta med henne. Kristina Lugn kan dessvärre också vara lugn, det lär inte bli hon.

Jag tänker en stund på Helena Bergström men känner inte att hon gjort så mycket mera än film och varit gift med sin Colin. Susanne Reuter känns bättre, hon är cool.

Men jag beslutar mig för att mitt sista val blir Carola. Då kan Bert komma till studion och den där hårdrocks Kicken kan fria i direktsändning.

Gissa ni också. Skriv i kommentarsfältet din gissning innan programmet börjar.

Inga kommentarer: