måndag 9 november 2009

20 frågor - Ami

Favoritväska: Den här lilla allt-i-allo. Funktionell för mig som oftast är i någon park med två barn i ur & skur. Den är rolig, liten, men rymmer mycket och tål slitage. Fungerar för mig alltså.

Favoritsmycke: Alla möjliga Tous-nallar. Men gärna enkla i sterling silver. Förundras fortfarande över hur man kan komma på att göra något så gulligt - & Casa de Tous förnyar sig hela tiden!

Musik jag gillar: Jag är bred i min smak. Men jag faller ofta tillbaks på spansk musik och Julio Iglesias, det erkänner jag.

TV-program jag inte vill missa: Har inte så mycket tid över till att titta på den där apparaten som sitter på väggen.

Godast middag äter jag: … Då det begav sig och man hade all tid i världen. Gärna på någon grekiskt restaurang. Faros på Söder en favorit. Numera med min familj och goda vänners sällskap.

Favoritbar: Som gammal flygvärdinna har jag en förkärlek för hotellbarer. De är lite anonyma och gemytliga. De mest opretentiösa kan vara det trevligaste.

och vad beställer jag där: Ett glas rött eller vitt. Men jag tycker också mycket om öl och då gärna en Pint Boddingtons (fyra år i London satte sina spår).

Favoritlunchställe: Rival på Maria Torget (Söder igen J)

På mitt nattygsbord: Ligger en massa böcker på hög och väntar. Lovar att jag läser och att det inte bara är för syns skull.

Älskar kläder från: Brett. Från märkeskläder till Vintage.

Favoritfärg: Svart är en bra bas, men jag tycker om att liva upp med starka färger som gör mig glad.

Det dyraste jag köpt: Har jag glömt – eller har jag förträngt detta?

Bästa gå-bort-presenten: Vin, gott te (som nu på hösten), beror på vem man ska gästa.

Kaffe: Latte. Min man gör världens i särklass bästa kaffe-latte! Och vår espresso maskin är vår käraste materiella ägodel. Den fungerar för oss som familjeterapi för andra. Good to have – Dangerous to be without.

Senaste felköp: Ännu en sak jag raderat ur minnet.

Det glömmer jag aldrig: När storken kom med våra små barn.

Det uppskattar jag hos andra: Humor, självdistans, lugn och empati (dvs. sånt jag själv behöver mer av ha, ha)

Udda talang: Kan fortfarande göra piruetter på isen.

Stjärntecken: Lejon

Semestrar jag gärna: Barcelona.

Inga kommentarer: