söndag 1 november 2009

Julskyltning i november

På TOUS huvudkontor i Barcelona har dom fått nys om att vi i Sverige tror på tomten.
Att vi tror att tomten kommer den 24 december och delar ut julklapparna.
Där, i Spanien, tror man att Jesus föddes, och att de tre vise männen kom med sina gåvor den 6:e januari. I Spanien delar man ut sina julklappar hela TVÅ veckor efter oss.
Rimligtvis skall vi då julskyllta två veckor före dem.
Tycker dom på TOUS.
Två veckor före är NU.
Det bär mig lite emot. Tänkte fuska lite. Hoppa över tomteluvan till gigant bubble bear. Den kan väl åka på om en sisådär trefyra veckor. Jag tänkte även vänta med granen i vart fall tills Stockholms Stad får upp en julgran på Stureplan. Absolut Christmas är en av mina favoritskivor men den vill jag bara spela en månad om året.
Skall vi säga 24 november - då spelar vi julmusik!
Är vi överens, ni säger inget till spanjorerna om att jag fuskar lite med julskyltningen så lovar jag att inte spela Absolut Christmas förrän 24:e november.

1 kommentar:

Johan sa...

Jag säger ingenting... för min del får du gärna vänta till den 20 December med julskyltningen ;)