lördag 30 januari 2010

ELLE-galan 2010



Igår kväll var jag Grand Hotel på ELLE-galan 2010. Ibland blir jag bjuden på de där festerna alla talar om. Det är kul, att bli bjuden, fast jag känner mig oftast lite vilsen när jag väl är på plats.
Kvällens ovanligaste outfit stod mitt bland champagneglasen när vi får vår fördrink.


Spegelsalen är väldigt vacker...


För att ta sig från minglet vid fördrinken till själva galaplatsen var alla tvungna att gå över den röda mattan. Längst med hela mattan står den samlade pressen med säkert 30 fotografer. Kändisarna fick stanna upp för varje fotograf medan jag lätt trippar förbi dem alla.



Här är scenen, dekorerad med driv-ved. Driv-ved, fick vi lära oss, är den absolut senaste modefärgen.
Jag gick in och satte mig tidigt för senast jag var på galan så kom jag sent och fick stå upp hela tiden. De vita stolarna längst fram är för VIP-gäster, dvs inte för mig.















Det här är Hermine, chefredaktör på ELLE. Hon hälsar oss alla varmt välkomna till årets gala. Hermine är uppklädd till tänderna och bär för första gången i sitt liv ett par Louboutin. Ni vet de där skorna med skyhöga klackar och illröda sulor.




Musse Hasselvall fick ta emot priset Årets bäst klädda man. Plagg efter plagg föll av honom på hans väg upp till podiet och slutligen stod han där, utan kläder och fick sitt pris.






Vinnarna radar upp sig för fotografering på scenen. Galan är över och nu nalkas mat, vin och massor av drinkar för den som vill.









Där slutar min galakväll. Likt askungen åker jag hem innan festen är över.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅHhh vad roligt. Bra att du tog bilder så man fick se lite innanför portarna! =) kramar sanna