fredag 15 januari 2010

Mått på TOUS armband

Våra armband är ofta ganska korta. Det känns som att spanjorskorna har lite tunnare benstomme än vi skandinaver. TOUS standardstorlek på armband passar en arm som är ca. 15-16cm. Det går alltid att beställa armband som är större och numera finns det även i standardsortimentet längre armband. Det betyder att TOUS tillverkar armband i stl. 15, 16, 17, 18 och 19cm. Eftersom armbanden redan är tillverkade så går det snabbt att få hem dem. Måste vi däremot tillverka det så kan det ta upp till en månad. Oftast kostar det ingenting extra att måttbeställa sitt armband, undantaget kan vara väldigt grova guldlänkar.
Jag har själv lite bredare arm, min arm mäter 16,5 cm, så jag måste beställa en del av mina armband. Vissa armband är, tackålov, reglerbara - one size fits all!


För att mäta armen rätt gör du såhär. Ta ett måtband och mät armbredden precis ovanför den där knölen. Det här är Jeanettes arm, den är 15,5 cm.

Tänk på att uppge exakt det här måttet när du beställer armband, för om du uppskattar hur långt armbandet skall vara så kan det bli fel.
Berätta gärna för mig vad du har för armmått så lägger jag in det på ditt kundkort. Då blir det lättare för släkt och vänner att köpa presenter till dig - presenter som passar.

Inga kommentarer: