fredag 29 januari 2010

Svart clutch


Vi har fått hem en svart klassisk clutch.
Clutch är engelska och betyder något åt "hålla fast, gripa tag". Det är också en benämning för väska utan rem eller handtag, så att man måste hålla fast själva väskan. Ni förstår säkert.
Det är ett måste i garderoben, att ha en svart liten partyväska. Det här är den perfekta väskan! 1.748:-. Den har magnetlås, blixtlåsfack inuti, fack för ett kreditkort (eller en hotellnyckel), gammelrosa foder och beslag i silvermetall. Mjukaste, mjukaste kalvskinn.
För den uppmärksamme vill jag påpeka att det är första gången i världshistorien som jag glömt alla mina smycken hemma! Känner mig fullständigt naken.
Nagellacket är nytt och orange. Jag är övertygad om att det är den rätta färgen för den här sommaren Mavala, färg: Jazz, pris: 45:-.

Inga kommentarer: