lördag 12 juni 2010

Det här är min semester

Jag och mannen har hyrt ett hus ganska nära Alicante i Spanien. Ett ganska vanligt hus med stor trädgård och pool. Den ligger inte i något turistområde utan mitt ute i ingenstans med ca. 5 km till stranden. Min mans bror och hans familj från Helsingfors kommer också dit.
Här skall vi äta frukost i två veckor. Vill man sitta i solen går det bra men vill man ha lite svalka så slår man sig ner här i skuggan.
Första veckan kommer min äldsta son och hälsar på. Det blir kul. Vad jag minns så vill han ha chokladdryck till frukost. Möjligtvis har han ändrat sina vanor sen han flyttade hemifrån.



Vi har en egen pool också där vi kommer att ta oss ett dopp nu och då. Fast stranden och havet lockar också, å maten å vinet och shoppingen å livsstilen och bara det faktum att vara ledig.
Dit är det några veckor... men en sån här dag då Stockholm bjuder på mulet och några få plussgrader så tillåter jag mig att längta.

Inga kommentarer: