söndag 20 juni 2010

Gårdagen i bilder

Dagen började med helt tomma gator, som jag visat tidigare. Ganska snart fylldes gatorna upp av marscherande soldater. Jag överdriver inte om jag säger att det marscherades i timmar.
Det var trummor och trumpeter, flaggor och fanor. Högtidsuniformerna avlöste varandra.
Jag kan konstatera att vi fortfarande har ett försvar i det här landet.

Vippor marscherade...

liksom landskapsflaggor.
Alla kom de uppifrån Vallahallavägen och gick vidare Kungsgatan upp.
För att hålla lagom avstånd så stod en marschgeneral utanför butiken och pratade i walkitalkie. Jag antar att han startade upp trupp efter trupp.

Mycket folk var det på Stureplan. På bilden är det fortfarande timmar kvar tills brudparet skall passera.

Nu vänder jag mig om och tar en bild mot Sturegallerian och TOUS. Det här är samtidigt som förra bilden. Inte en själ. Så någon lördagshandel var det inte tal om.

Jag ville ju också se brölloppet så jag gick in på SVTPlay, dom visade allt direkt. Fast jag saknar ljud på datorn i butiken.
Egentligen inga problem för ordet "JA" har jag lärt mig att läsa på läppar.

Nu börjar det närma sig. Militärena har stått uppställda från 15-tiden och dom fick inte gå hem förrän tre timmar senare.
Polisen, som var supertrevliga idag, hade koll, folket stod längst gatorna och väntade tålmodigt. Jag väntade...
OCH NU KOMMER DOM!!!!
Vad spännade....
jag såg ingenting.

Inga kommentarer: