lördag 14 augusti 2010

Bantning

Jag skall på en stor galafest om sju veckor. Det ser jag verkligen fram emot. Bara det att det skulle vara kul att gå ner en 4-5kg innan det. Bara för att ha den där känslan i kroppen, att man är lite smalare än tidigare.

Så nu följer jag en diet som heter LCHF. Den går ut på att äta mycket fett och inga kolhydrater. Det är nåt kemiskt med det... kroppen ställer in sig på att använda fett istället för kolhydrater som energikälla. Jag vet inte så noga men folk säger att det fungerar bra.

Så nu äter jag bacon och ägg till frukost och biff med bearnaisesås till middag. Låter gott, fast det man får försaka är pasta, potatis, ris och smörgås... och så allt med socker, till och med frukt.

Ikväll skall jag ut på krogen med några vänner. Maten blir inga problem, ta det fetaste de har på menyn och byta ut pomes friten mot stekta grönsaker.

Men drickat.

Jag kollar vad man får dricka för alkoholhaltiga drycker. Vodka går bra förutsatt att man inte vill spä ut den med annat än Ramlösa.
Torrt vitt vin går också bra.
Så får det bli.

Inga kommentarer: