måndag 16 augusti 2010

Mina brister i teknisk kunskap

Vi har ett övervakningssystem i butiken. Massor av kameror som filmar allt. Och, Ja, vi har tillstånd för det.
På vårt lager har vi en TV-skärm som visar några av kamerorna, så att vi kan se butiken medan vi är på lagret och hämtar något.

Det är väldigt viktigt att skärmen fungerar för annars har man ju ingen koll.
För några dagar sedan blev den plötsligt grå, man kunde bara ana vad som var på skärmen.
Ja tänkte att så kan det väl vara, att 5 års användande dygnet runt tar kål på skärmen och nu är det dags att byta.

Jag har det så himla bra som har en son som är larmtekniker. En väldigt upptagen larmtekniker.
Jag ringde sonen som sa att han skulle ta sig tid snabbt. Han fattar ju hur viktigt det är.

Fast jag måste först fixa en ny skärm. Sagt och gjort, det var inte så svårt eftersom vi har en och annan skärm kvar sen förra butiken.

Idag kom sonen, superstressad.
Kollade på skärmen, vände på den,
och tryckte in en kabel som satt lös!
Klart!

Mamsen är inte så teknisk...

Men nu skall jag byta en glödlampa, och det kan jag.

Inga kommentarer: