onsdag 27 oktober 2010

Flytta lite på tunga möbler

Jag är en sån som får lysande idéer mitt i natten. Kan vakna upp vid 2-rycket med en fantastiskt kreativ idé. Då är jag så full av energi att jag skulle vilja förverkliga det på en gång.
Men jag hejdar mig i vart fall till morgonen, för mannen vid min sida gillar inte att bli väckt.

Senaste idén kom natten mot söndag. Jag skall möblera om i butiken.

Vi har en byrå med plånböcker som står i vårt bortre rum. I samma rum har vi ett helt väggskåp med silversmycken och väskor. Framför väggskåpet har vi ställt en monter, som jag fått för mig stoppar flödet i butiken. Alla tittar i montern men ingen vågar gå bakom och titta på hela väggskåpet. Å plånböckerna är milsvidd ifrån alla våra väskor, på nåt sätt hör ju väskor och plånböcker ihop.

Så på söndagen fick mannen och hans kompis komma hit och hjälpa mig med de tunga möblerna. Ja, vi måste göra det på en gång.

Så nu står plånboksbyrån i stora rummet, nära alla väskorna.

Montern som stoppade flödet står nu mot väggen och det är fritt tillträde till väggskåpet.

Fiffigt va!

Å nu står det folk där nästan jämt och tittar på allt fint i skåpet.

Hur kom det sig att man inte kom på det här tidigare.

Inga kommentarer: