söndag 17 oktober 2010

Synliga priser

Jag överhörde en kommentar av en förbipaserande. Hon ondgjorde sig över att vi försökte dölja våra priser för att vi vänder prislapparna uppåner.
Jag förstår vad hon menar men jag håller inte med.
Ingen, absolut ingen, köper något utan att veta vad det kostar. Så vi vill gärna berätta för våra kunder vad saker kostar, då är vi ett steg närmare ett köp. Därför försöker vi sätta ut priser lite här och var.
I det här fönstret sitter det priser på pärlörhängena och på pärlarmbanden, å det var just här hon stod... tantaluran.

Nu har jag vänt alla prislappar uppåt. Ser ni vad rörigt det ser ut, det är streckkod, artikelnummer, produktbeskriving i förkortningar på antingen engelska eller spanska och så ett pris på en pytteliten lapp.
Jag anstränger mig för att ha snygga fönster och dom är faktiskt snyggare om prislapparna inte syns.
Våga ta hjälp av oss som jobbar i butiken, vi hjälper så gärna till.

1 kommentar: