tisdag 23 november 2010

Klä en julgran

Nu är det exakt en månad kvar till jul. För mig en månad med, förhoppningsvis, många kunder och hög försäljning. På söndag är det 1:a advent och skyltsöndag. Då skall butiken vara tiptop snygg och julig. Idag kom granen, hopknöad och dammig.
Jag har torkat av vartenda barr, spretat ner alla grenarna och piffat till den bäst jag kan.
Sen har jag hängt upp massor av snöbollar i den. Såja, den börjar arta sig.
Sen har jag hängt upp snöstjärnor i form av nya Ivy-kollektionen. Nu är den riktigt fin.
Men juleljusen då, undrar ni.
Jorå, dom finns, fast dom är inpackade längst upp, längst in i ett skåp. Jag når inte, inte ens med stege (min stege har bara 3 trappsteg). Men imorgon kommer en målare som skall fixa nåt i taket. Smarta jag har räknat ut att han säkert har en stor stege med sig, då skall jag sätta in charmoffensiven. Han skall få ta fram alla julgransljusen, tänkte jag mig.

Inga kommentarer: