tisdag 4 januari 2011

Lite projekt där hemma

Jag är lite frånvarande just nu. Jag och mannen håller på att fixa till därhemma. Vi har en renovering light på gång. Just nu har vi kommit så här långt.
Golvläggarna har laggt golv i hallen, i köket och i gästrummet.
Vi har målat och tapetserat gästrummet.
Vi har sålt det här jättestora köksbordet. Det var så bra att ha när ungarna bodde hemma, men nu gör dom inte det längre och då är bordet bara stort - och oranget.

Så nu ser det ut såhär istället.


Sen var det en massa mer som skulle göras, som att tvätta ovanpå alla köksskåp, ni vet där det ligger ett lager med fett och damm. Gardinerna måste tas ner och tvättas och strykas. Då passade gardinstången på att gå sönder och så fick man köpa nytt.
I hallen har vi ny hatthylla och den skulle ju skruvas upp. Och så köpte vi garderober till gästrummet som skulle kånkas och bäras och fixas med. Lampan i köket skulle upp. Sen har jag storstädat badrummet, inkl. rensat alla avlopp, och då kommer man på att man måste byta duschslang och brunnslock och ringar till draperiet och nya handdukar och gud vet allt. Sen fortsatte jag i min städiver och tog ner kristallkronan och har putsat hela den alldeles själv.
Ja ni fattar. Jag vill inte jobba just nu, jag vill vara hemma och pyssla.

1 kommentar:

Sus sa...

Åh vad fräscht!

Och du...700 kr för en mössa?! Fy sjutton vad dumt!