tisdag 25 januari 2011

Två saker

1. Jag älskar tulpaner! Har en så här Alvar Aalto vas hemma som jag gärna fyller med tulpaner. Det går åt 3 buketter (tror det är 10 i varje) för att fylla vasen någotsånär.
Häromveckan var jag på Hötorget klockan tio-i-sex, dvs strax innan stängning. Dom stod där och ropade ut sina sista-minuten-erbjudande och jag nappade och köpte 3 buketter för 100:-. Vilket kap och vackert blir det, tänkte jag.
Sladdade förbi ICA på vägen hem i ett annat ärende...
Tulpaner 29:-/ bukett
Å hur ekonomisk är jag då.

2. Det skall komma en leverans idag. 10 stora kartonger med väskor, smycken och annat kul!!!!
Bara så ni vet, det är grymt mycket. I fredags när jag kunde överösa bloggen med nya grejer så kom det 5 kartonger. Idag är det det dubbla.
Fast bloggandet måste spridas ut på ett par dagar. Måste hem i tid då min älskade bror kommer på besök.
Håll tummarna för att lådorna kommer snart. Dessvärre brukar det vara så att när man längtar/väntar väldigt, väldigt mycket så kommer UPS väldigt, väldigt sent. Kommer det däremot ett kuvert med nåt trist innehåll, då står UPS killen här och hänger på låset vid 10-snåret.

Inga kommentarer: