måndag 7 mars 2011

Det här med snygga naglar

Jag är väldigt förtjust i snygga naglar. Det är sånt jag uppmärksammar, till skillnad från t.ex. hårfärg som går mig förbi fullständigt.
Jag har turen att ha väldigt bra naglar så om modet är långa klor så har jag det utan att behöva förlänga.
Nu är modet korta naglar, vilket är jättelätt. Sen skall man ha färg på dem, och färg, det har jag hemma.
Jag köper nästan alltid Mavalas minilack, dom hinner aldrig torka ut innan dom är slut. Dessutom är det riktigt bra kvalité på lacket om man grundar med ett baslack och målar ett lager topplack ovanpå. För min del är baslacket och topplacket samma flaska, det är en Nivea Base & top shine. Billig och superbra.

Jag läser alla skönhetssidor om naglar och lack. Det här är min hög av damtidningar vid sängen i morse. Så ni fattar att det blir många sidor.
Just nu är det några nageltrender som är på G. Det ena är ganska blodröda naglar, det andra är smutsiga färger som jeansblått, lerabrunt, grått, smutsgrönt och så är det naturligtvis alltid inne med fräsha naturliga naglar med bara ett blekt mjölkigt lack.
Jag älskar dem alla men föredrar kanske de smutsiga färgerna och det mjölkvita.
Men det senaste enligt modemagasinen, eller möjligtvis enligt Chanel som har sina it-lacker och en bra PR-byrå, är lack med pärlemorskimmer. Det är färger som Black pearl (insektsgrönt skimrande) och Peach nacree (ljust rosa skimrande)
Jag går ju på det här och köper skimrande lacker, nu senast den här Lamé gold.
Men jag trivs inte med pärlemor på naglarna. Jag har det en dag och så puts väck. Dom här, alla fyra, är skimrande.
Note to myselfe: köp inte lack med pärlemor. Aldrig, Never, Nunca!


Inga kommentarer: