onsdag 9 mars 2011

Smartaste väskan

Nu skall ni få se på genomtänkt design. Man tror knappt det är sant vad smart någon har varit som gjort den här väskan.

En härlig skinnväska i mjukt kalvnappa med tuffa stickningar i vitt. Axelremmen är i tyg med en skinnrem på mitten som också är sydd med den vita tråden. Det ger ett lite sportigt ellegant intryck. Lagom stor, men vill man ha en större så finns det också.

Mitt fram sitter en knapp med en bubble björn i vitmetall, ser ni knappen, och ser ni trådarna som hänger i hörnen av väskan. Trådarna ser ut som ändor till en dragsko, fast det är det inte.

Det är öglor så att man kan vika in och låsa väskan. Kolla vad smart. Snyggt blir det också.
Men det är inte slut där, med finesserna, för nu kommer nästa:

Axelremmarna sitter fast på den ena sidan och har en karbinhake på den andra sidan. Varje rems karbinhake sitter på motsatta sidan mot den andra. Man kan knäppa upp dem båda
och...

...knäppa ihop remmarna.
Då händer det här:

Man får EN lång axelrem som lätt går att ha x-over.
Ser ni, på den här bilden har jag valt att "låsa" bara bakdelen av väskan, den där man inte har så mycket koll. Snyggt det med.
Vad kostar det här kalaset då, undrar ni. Faktiskt riktigt bra priser. Den mindre modellen, den som jag har på alla bilderna kostar 3.350:- och den större kostar 4.300:-.
En sak till brukar ni undra över, vad är det för foder. Sportigt det med, beige/ljusbeige randigt i ca. 2cm breda ränder. Ett ganska kraftigt canvasfoder fast jättemjukt. Naturligtvis finns det massor av fack inuti för mobiler och sånt.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Herre jösses! En sån borde jag ha. Men tyvärr har jag väldigt lite pantflaskor just nu så det får bli en annna gång. :-)

PS. Jag inser att jag i alla fall måste komma förbi och hälsa på någon dag, kväll, kanske nästa vecka?

Anonym sa...

Snygg! vill ha.... kommer in och tittar snart! /monica