torsdag 7 april 2011

En bra mascara för glasögonormar

Jag använder den här mascaran nästan alltid. Det är TOUS egen mascara och den säljs knappt i Svergie. Fast jag kan ta in den om någon vill ha. Just nu har jag en extra mascara hemma. 305:- Då undrar ni vad som är bra med den. Egentligen så är den helt omodern om jag jämför med allt som mascara reklam visar. Den förlänger inte alls. Fast jag vill inte ha längre fransar, för jag har glasögon. Med längre fransar så nuddar ögonfransarna glasögonen vilket inte är kul. Den gör inte fransarna tjockare. Det vill jag inte för på på mig som är 40+ (bra bit plus) så ser ögonen extra rynkiga ut om fransarna är tjocka. Det blir som spindelben. Av samma anleedning målar jag mig aldrig på de undre fransarna. Jag vill inte se ut som Mona Salin runt ögonen (i övrigt har jag verkligen ingenting emot henne). Då undrar ni så klart varför man överhuvudtaget skall ha en sån här mascara. Den är bra på att separera fransarna och den målar fransarna svarta. Samtidigt passar den på att INTE ramla ner och lägga sig under ögonen uppe på kinden. Det tycker jag också är bra.

Inga kommentarer: