onsdag 13 april 2011

herregud vad det här börjar likna en träningsblogg

Jag har varit ute och joggat idag med. Nu när jag tappat en del kilon så är mitt nästa mål att få lite bättre kondition. Jag har alltid varit lite avundsjuk på alla som orkar jogga, vilket jag aldrig orkat. De få gånger jag prövat så har det slutat med halft andnöd och fruktansvärd träningsverk. Nu läste jag ett kom-igång-tips i tidningen Mama. Det gick ut på att gå raskt i 5 minuter sedan jogga 1 minut. Det här skall man göra 3 gånger i följd. Det gäller första veckan och man tränar 3 gånger per vecka. Nästa vecka ökar man joggingen till 2 minuter och minskar den raska promenaden till 4 minuter. Så håller man på så tills man springer hela sträckan. Då försvann mitt motstånd, för sanningen att säga, 1 minut orkar jag springa. Så igår gjorde vi det och vi jogga till och med 5 gånger. Idag forsatte vi, styrkta av våra framgångar igår. Vi joggade 2 minuter per gång och promenerade raskt 4 minuter (jag vet vi hoppade över en hel vecka i programmet) och det gjorde vi 6 gånger. Känns otroligt bra. På fredag ger vi oss på det igen och i slutet på maj kommer vi att jogga en hel halvtimme utan uppehåll. Direkt efter slank jag ner till solariet runt hörnet. Det finns ett ståsolarium där, superbra. För då kan man vara effektiv och stretcha samtidigt som man solar 10 minuter. Klar! Nytränad och blåtonen på kroppen är borta. Känner mig som superwomen.

Inga kommentarer: