onsdag 13 april 2011

Thaisoppa

Sen skall man ju äta också. Jag håller mig till min LCHF-kost. Inga kolhydrater. Jag har lovat receptet på min goda thaisoppa till några. Här kommer det.

Jag brukar göra 2 portioner och till det behövs:





  • 1 kycklingfilé


  • 8 cm purjolök


  • ½ själk citrongräs


  • 5 knoppar broccoli


  • 1 hönsbuljongtärning


  • 1 tsk grön currypasta


  • 1 burk kokosmjölk


Skär kycklingfilén i små bitar, hacka purjolöken och citrongräset. Stek allt i en tjockbottnad kastrull med lite olja eller smör. Skär broccolin i mindre bitar och häll ner de i kastrullen. Smula ner en buljongtärning och rör ner currypastan. Häll på kokosmjölken och låt puttra ett par tre minuter. Klart!



Till det äter jag Finncrisp med smör och ost. Toppenmåltid med väldigt lite kolhydrater.



Inga kommentarer: