lördag 21 maj 2011

Att skriva snabba SMS

Det är värsta oljudet här utanför.
Antar att jag är för gammal för att tycka något annat.
Hip-hop musik på högsta volym (behöver nödvändigtvis inte heta hip-hop, kan vara vad som bara att jag inte fattar det) och nån DJ Mange som spelar och massor av flaggor och vimplar men ingen feststämning.
Då undrar man vad som är på gång. Jo det är SWYPE-SM.

Hä, vad är det?
Man skall sms:a så fort man kan och det genom att använda nån app för androidtelefoner som gör att man kan sms:a utan att lyfta på fingret.

Det framgår inte varför man skall vara så snabb. Själv sms:ar jag kanske några gånger per vecka, om det då tar 19 sekunder eller 1,9 minuter spelar ingen större roll.

Antar att jag återigen är för gammal...

Här har dom fått upp två av de tävlande på scenen. Det är final idag. För att komma till finalen fick grabben på bilden sms:a följande mening:

Jag är sen till vårt möte tunnelbanan är försenad men jag skall skynda mig.

Det tog honom 19 sekunder.
OK, måste medge att det var fingerfärdigt.

Inga kommentarer: