söndag 8 maj 2011

Följder av att gå ner i vikt

Jag har gått ner dryga 20kg sen förra sommaren.
Det är jag naturligtvis väldigt glad över, och stolt. Jag känner mig piggare och snyggare.
Med kläderna på så ser det väldigt bra ut. Jag drar en storlek M nu istället för XL eller XXL.
Jag har kört LCHF-dieten och den fungerar väldigt bra för mig. Känner att det är enkelt att följa och jag behöver inte tänka mat dagarna i ände.
De flesta i min omgivning berömmer mig med råge och det är skönt för självkänslan.
Sen finns det några olyckskorpar som tycker att det är äkligt att behöva äta fett när man bantar, som påstår att mina blodfetter hamnar på en livsfarlig nivå, som har en handfull vänner som nästan dött av dieten, som tycker att det där borde man klara av bara man äter vanlig mat och rör sig.
Jag försöker att inte lyssna på dem.
Jag passade även på att göra en hälsokontroll helt nyligen, efter 6 månaders dietande. Jag är frisk och blodfetterna och kolesterolet är på en normal nivå. Så det där behöver ni inyte yra om längre.

Jag kan dock medge att jag nu har hittat en nackdel (eller kanske två).

Det är nästan sommar ute.

Bikini.

Ja min vanliga bikini är för stor, så jag har inhandlat en ny snygg (med vaddering i bh-kupan).
Men som sagt, det är en bikini och ingen baddräkt.
Mellan över och underdelen ser det ut så här:






Jag bjuder er på bilden för jag är säker på att jag inte är ensam om det här och det är inte den här sortens bilder man får se på Biggest Looser eller andra bantningsinslag.



Som ett russin ser jag ut.



Är det någon som har ett tips på krämer eller annat som biter på en russinmage???



Kanske någon som jobbar på en plastikkirurgmottagning och som behöver nån testperson??? Jag är inte rädd för sånt... Samtidigt kan ni passa på att fylla upp det där som finns under det vita överst på bild. Det är två taxöron. Det är dock inte akut för jag köpte ju bikini med vaddering. Å det vita där uppe har också vaddering, liksom alla andra jag använder numera.



Jo det är den andra nackdelen, brösten. Fast dom tänker jag inte visa bild på, så skoj skall vi inte ha det.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Om du hittar någon som vill testa på dig, kan jag också tänka mig att vara försöksperson. Min mage ser också ut som ett russin, men tvärtemot dig vill jag bli av med en hel del upptill, på brösten alltså. Men just nu är jag ganska nöjd med min kropp.

Anonym sa...

Tråkigt att du inte är nöjd med dig själv, särskilt med tanke på hur vacker du är! MVH Anonym igen

Osloskånskan sa...

Duktiga du! Och grattis!

Unknown sa...

Du anonym, jag är hyfsat nöjd. Men om man skall hitta något negativt så är det russinmagen. Men bättre det än bilringarn.

Anonym sa...

Du är vacker...mer vacker än dom flesta 20åringar (du är väll 25 själv nu?) om du inte var gift så hadde jag stått nere på stureplan med blommor om 5 min....
//Anonym

Shamrock sa...

vad duktig du har varit. Jag måste oxå göra den resan på 20 kg men fasar för just russinhänget. Men vad fan i Sverige har vi sommar 2 mån o vinter 10 mån. Så du får glänsa de 10 månaderna och bita ihop 2 mån förmodligen är det inga andra som bryr sig så mycket utan bara du själv

Unknown sa...

Helt riktigt Shamrock, och i ärlighetens namn så går jag inte omkring med bar mage ens på sommaren. Bara när jag solar och badar.