lördag 21 maj 2011

Veckans vimmel

I veckan var jag och väninnan Carina på Story Hotel på en bok release.
Vi fick en strålande kväll tillsammans med författarinnan, Ann Rosman som kom upp från Marstrand för att fira den tredje deckaren om Karin Adler – Porto Francos väktare.
Jag kom direkt från jobbet så jag hann bara svepa om mig min fina scarf, 715:- och måla läpparna.

Fotografen verkade tycka om oss för vi var på var och vartannat fotografi.
Ser ni hon i bakgrunden som tittar rakt på kameran. Det är underbara lilla Sara Varga.

Självklart såg jag till att få boken signerad av självaste Ann Rosman. Hon är jättetrevlig. Jag frågade henne om hur lång tid det tar att skriva en bok. Ett helt år, tydligen, på heltid. Hon berättade att hon naturligtvis inte sitter vid datorn ett helt år, utan att viss tid går åt till att fundera.



Jag är väldigt imponerad av alla som lyckas få ihop en bok.



Jag när en författardröm själv, och boken är påbörjad. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: