fredag 3 juni 2011

Att nå mitt mål

Jag är på god väg.
Vikt 63,6 (64,1)
Midja 74 (74)
Stuss 98 (98)

Nu räcker det med ett halft kilo i veckan fram till midsommar så är jag nere på mina 62kg.

Därefter åker jag på semester i två veckor och hoppas på att inte väga mera än som på bilden när jag kommer hem.

Eftersom jag stod stilla på 65kg i många månader så har jag naturligtvis funderat en del på varför jag går ner nu.

Jag tror att det finns två orsaker till det.
Det ena är PT träningen som verkligen får igång kroppens förbränningssystem. Ni bara måste prova det.
Det andra är ett högre intag av fett. Kroppen behöver fettet för att inte försätta sig i svältläge.

Här kommer ett bra recept på LCHF-pannkakor:

2 ägg
1,5 dl vispgrädde
2 msk Husk (finns på välsorterade hälsokostbutiker)

Blanda ihop ingredienserna och låt svälla ca. 5-10 minuter. Inte längre än så.
Stek med smör.

Smakar som vanliga pannkakor och det blir supergott som varmrätt med en god röra i, eller som efterrätt med grädde och blåbär.

Inga kommentarer: