torsdag 14 juli 2011

LCHF och vikten och semestern

Ni är naturligtvis jättenyfikna på hur det har gått med kosthållning och träning.
Jag tänkte innan semestern att det inte gör mig någonting om jag går upp ett par kilo för jag ville njuta under semestern.
Men herregud vad lätt det var att äta LCHF i Spanien. Bara be dem ta bort potatisen, inte röra brödet och dricka vin istället för öl.
Öl var svårst, ibland längtade jag efter en kall öl på strandbaren men jag höll mig och tog ett glas vitt istället.
Jag startade varje morgon med motion. Antingen en power walk på 6 km ...



Det här är jag och min svåger. Vi har just avverkat power walken och skall bara ta den jättebranta backen upp till lägenheten. Syns det att backen är superlång och superbrant?




...eller så simmade jag 1.000 meter.



Vad det gäller maten så åt jag till exempel skaldjussoppa.







Eller goda sallader, stora avocadon, korvar, ostar.






Brödet fick andra äta upp.






Jag älskar Brandy till kaffet. Så det drack jag när andan föll på.






Inga konstigheter. Jag åt glass, fast jag valde den sockerfria, jag åt på restaurang varje dag.



På dagarna badade vi eller var på stan.



Här är delar av gänget som var där, jag och min man, min svåger och hans fru och slutligen min ena son.



När jag åkte vägde jag dryga 63kg. Sista veckorna innan semestern var väldigt "festliga".



När jag kom hem såg vågen ut såhär.

Over and out. Jag har nått mitt mål.