lördag 16 juli 2011

Lisett fyller pensionär

När jag blir 65 år vill jag vara lika snygg som hon här.
När jag blir 65 vill jag vara en lika underbar människa och vän som hon här.

Dit är det ett tag.

Jag har kännt henne länge.
Jag minns hennes 40 års dag och redan då hade vi kännt varandra länge.

Hon och jag har traskat runt Hagaparken så länge jag kan minnas, i ur och skur.
Hon har tröstat mig när jag varit ledsen och hon har gläds med mig då jag varit glad och lycklig.
Vi kan varandras hemligheter och styrkor och svagheter.
Vi har skrattat och gråtit ihop och vi litar fullständigt på varandra.

Det låter som att vi är gifta med varandra men se det är vi inte. Hon är en sån där "bästa vän" som man inte har så många utav.

Ikväll tänker jag fira bästa Lisett på hennes födelsedag.

Tar med mig kameran ifall det finns något fint att föreviga.

Inga kommentarer: