fredag 15 juli 2011

Måste vara min tur-dag idag

Det här är mitt favoritläppstift.
Det är från Shiseido, nr. SL15. Exakt lagom plommonrött för att passa till vardags. Det syns att man har målat läpparna men det ser inte för knalligt ut. Det är det perfekta läppstiftet, massor av pigment som sitter i timmar. Lagom mjukt men inte så rinnigt att det flyter ut i eventuella rynkor. Ja det perfekta läppstiftet. Upprepar jag mig, men det finns inte ord för hur bra det här stiftet är.
Och det är slut.


Jag har haft det i eviga tider, vilket betyder att det här inte är den första hylsan som är slut utan kanske den sjunde.

Problemet just nu är att mitt läppstift inte bara är slut utan det är en UTGÅENDE färg. Så det är slut överallt.



Ni fattar, den går inte att uppbringa längre.



Jag har därför tvingats inhandla ett liknande läppglans i stiftformat från samma märke med samma färg. Uruselt, sitter en kvart och hylsan tar därmed slut på en månad och man ser aldrig ut att ha målat läpparna under den tiden.



Idag strosade jag runt på det stora varuhuset. Jag tittar som vanligt förbi Shiseido-disken bara för att kolla att dom inte råkar ha ett SL15 liggandes längst in i lådan. Jag är beredd att betala en slant för ett sånt.



Dra på trissorna, dom hade fått in ett helt lager utav den utgående färgen för att ha till deras rea. Halva priset vilket betyder 135:- istället för 270:-.

Jag köpte två av samma färg, ett till jobbet och ett att ha i väskan.

Nu funderar jag på om jag gjorde rätt.
Borde kanske traska tillbaka till det stora varuhuset...



...och köpa två till.

Inga kommentarer: