tisdag 20 september 2011

Ibland får man se saker

Igår eftermiddag hände följande.

Efter att mina spanska hantverkare packat ihop sig och tagit planet tillbaka till Barcelona så lämnade dom kvar en JÄTTESTOR låda med verktyg. Den här lådan skall tillbaka till Spanien med långtradare. Det är billigast så. Lådan var svintung och ett par kubikmeter stor. Dom ordnade med transporten själva.
Igår ringde en kille från Best Bud, han skulle hämta lådan för vidare transport till långtradaren som skall till Spanien. Han undrade hur han skulle hitta lådan.
Inga problem, sa jag, kom till Stureplan, kör upp på Stureplan och parkera bilen utanför en butik som heter TOUS (där brukar lastbilar stå korta stunder då saker skall lastas och lossas). Jo det är förbjudet men i alla fall.
Han sa att ha snart är där och att han löser parkeringsproblemet.
Det lösta han genom att dubbelparkera utanför taxistolpen.
In till mig och hämta lådan och ut till bilen.
Jag fortsatte med mitt, som i det här fallet var att kolla några grejer tillsammans med min hantverkar-son utanför butiken. Så vi står där utanför, på Stureplan, när vi hör värsta krashen.
Vi vänder oss om och ser hur Best Bud bilen står på två hjul (vänstra), den är påkörd av en tung lastbil som fastnat i den. Tre sekunder senare lossnar Best Bud bilen och rasar ner på en Mercedez taxi som står på insidan om honom.


Totalstopp i trafiken, polisen är där på två minuter, Best Bud killen är upprörd, Lettiska långtradarchauffören är svinförbannad och värst av allt är alla taxichaufförerna som nu verkligen har något att snacka om. Det är en rätt rörig taxistolpe i vanliga fall och nu värre än någonsin.


Det var riktigt spännande i några timmar, att följa turerna runt det hela.

Inga kommentarer: