onsdag 26 oktober 2011

Nya vinterhalsdukar

Du som ringde idag skall läsa hela inlägget. Jag ber om ursäkt för jag missade en halsduk. Tror att det är den du är sugen på.


Idag har det kommit en leverans med väldigt mycket Kaos Size väskor, väldigt mycket nyckelringar och en hel del vinterhalsdukar. Det är bra för snart är det vinter i det här landet.


Den här kollektionen är i grovstickat 70% akryl och 30% ull. Inte ett dugg stickigt. Det finns en liten kalottmössa, som möjligtvis är snyggare än varm. Jag gillar den 360:-, handskar 500:- och en gigantlång halsduk för 1.100:-. Halsduken går att vira tre varv runt om man känner för det. Men om man virar den två varv så att ändorna hänger ner i midjehöjd så finns det två fickor i dem där man kan stoppa sina frusna fingrar. Det har jag gjort på bilden.


Ulla säger att det är retro, att alla som var inne på 60-70-talet hade liknande. Det vet jag ingenting om.


Setet finns i den här fina gråa färgen, i en beige ljus färg och i en starkt rosa. Å så är det en Bubble björn på allt.

Sen kom den här, i 60% ull, 30% akryl och 10% polyamid (nylon). Fina sobra färger, rutor och nallar i lagom dos. 1.000:-
Å det är den jag tr5or att du vill se. Jag lägger undan den några dagar. Ring eller kom förbi.

Inga kommentarer: