fredag 10 februari 2012

Samtal på bussen

På bussen hem sitter jag framför en tjej som är lite yngre jag. Kan vara så att lite yngre i det här fallet är typ 20 år, men va tusan, hon är vuxen i vart fall.
Hon pratar i telefon. Sådär högt att man inte kan undvika att höra vart enda ord hon säger.
Hon berättar om hur riklig mens hon har...och vad trött hon är...jabadaba...
Sen börjar hon beklaga sig över Jonas, som inte vill hänga med på söndag...fast han kommer senare för att spela tv-spel med Erik.
Jag sitter där och tänker att Jonas säkert är hennes son. Typ 10 år eller så.
Fast sen beklagar hon sig över hur mycket spelgrejer han har hemma och att hon tyckte att deras hem såg ut som ett "jävla game-center".
Då insåg jag att Jonas är hennes sambo/kille/man.
Game-center!!!
Vuxet, va!

Orkade liksom inte höra meta, så jag tog upp min iPad och la några ord på wordfeud istället.

1 kommentar:

Mammy sa...

Tänkte på dig idag!! :)
Funderade på om du träffat Maria Montazami?? Hon är ju i Sverige och bor på Hotel Stureplan. Trodde hon tittat in i din butik!! Haha!!
Kram