lördag 18 februari 2012

Snyggt med ljusa golv

Snö och slask har vi i Stockholm just nu. Det betyder extremt mycket städning. Vi svabbar butiken flera gånger om dagen.
Härom morgonen så började jag dagen med att dammsuga butiken. Därfeter svabbade jag allt. Precis när det var klart kom en mamma med barnvagn och tittade runt HELA butiken.
Då såg det ut såhär.
Så kan vi inte ha det. Jag vill att mammor med barnvagn skall känna sig välkomna. Det finns massor av fina smycken och väskor för både mammorna och barnen. Men golvet får inte se ut såhär.

Ljus idé!

Jag har en kompis som jobbar med entrémattor. Att jag inte tänkt på det.
Ring, ring!
Behöver en matta...

Så någon dag senare så kommer nämnda kompis hit med en matta under armen.
Nu ser det ut såhär.
Den här byts ut varannan vecka och jag behöver bara betala för byten. Ingenting för själva mattan.
Att jag inte kommit på det här tidigare.

Inga kommentarer: