torsdag 15 mars 2012

Skapa stilen, lager på lager armband

Det finns inga riktiga regler hur man mixar sina armband. Just nu är det helt rätt att använda många armband ihop. Lager på lager. Jag brukar rekommendera att mixa armband i olika bredder, det blir snyggare så. Men i princip så kan man mixa vad som, snören, halsband som viras flera varv eller hela smyckeskrinets alla armband ihop. Här kommer ett exempel.
Jag börjar med ett ganska grovs silverarmband. En klassisk kedja som passar vid alla tillfällen. Fungerar utmärkt att bära som den är. Man kan också satsa på ett grovare om man vågar sticka ut lite mera.
Mitt armband kostar 1.100:-, väl värt den investeringen för man har mycket användning utav den.
Nu kompletterar jag med en färg. Rött är kul. Det här armbandet finns i massor av färger samt även i en bredare modell. Det är en kulkedja som är inflätad i ett sidenband. Jag älskar det, har flera stycken själv som jag brukar variera beroende av vad jag har för kläder. Den här bredden kostar 720:-.
Nu adderar jag ett armband i en mellanbredd. Den här med en Bubble björn tycker jag är jättesöt. Den kostar 1.600:-. Billigare alternativ kan vara att köpa en "rollo-länk" och hänga en liten Bubble nalle på den. En rollo-länk kostar 470:- och minsta silvernallen går på 805:-.. Total 1.275:-
Nu tar jag på mig klocka på det här. Jag har en äldre modell av Porto, med röda visare och siffror. Men man kan likaväl ha den nya Drive-klockan i stål. Eller din vanliga klocka, så klart.
Klockan placerar jag i mitten bland armbanden. Men det gör man ju som man vill med.
Slutligen kröner vi handen med en stor ring. Jag väljer en i silver med röd emalj. 1.550:-
Inspirationsbild
Inspirationsbild

1 kommentar:

Eve sa...

Hej!
Jag skapar textsmycken där kunden själv får bestämma texten.
Just nu säljer jag även ut mina berlocker och andra smyckesmaterial. Det fylls ständigt upp med nya material. Allt ska helt enkelt bort!
Kika in på http://emsdesign.storedo.com
Om du är intresserad!