fredag 20 april 2012

Champagne till frukost

Champagne passar till allt. Till glädje och sorg, till frukost och middag. Idag, när regnet öser ner, så bubblade jag igång dagen med Mumm
Det sabrerades dagen till ära.
Vi höll till på Lydmar Hotel, där sängen var beströdd med rosenblad.
Nu tänker ni, att va tusan, fyller hon år idag?
Men det gör jag inte.

Frukost med härliga fruktfat och goda smörgåsar.
Och mera Champagne
Sen fick vi lära oss att göra en Champagnepyramid. 37 glas i botten, totalt 95 glas.
Man häller mycket, mycket försiktigt i mitten av det översta glaset.
Imponerande.
Vi fick faktiskt lära oss att göra små egna pyramider. Det går utmärkt att göra en på bara 4 glas.
För det krävs 4 glas, en flaska Champagne och ett vattenpass.
Det är nämligen otroligt viktigt att glasen ligger i våg.
Goodiebagen från det här eventet innehöll en flaska Champagne, ett vattenpass och lite annat.

Så nu vet ni att jag har grejerna och kan göra pyramider.
Nästa gång vi har gäster hemma kommer fördrinken att bestå av en pyramid med champagne....

Å naturligtvis var G.H.Mumm fantastiskt god.

4 kommentarer:

Mammy sa...

Men va roliga tillställningar du är på!! :)

Får man fråga vad det var för nå??

Trevlig helg!!

Unknown sa...

Jo det var dom som importerar just den här champagnen. De ger ut en begränsad upplaga av den, så egentligen var de mest journalister där. Jag råkar ha ett förflutet i media så jag har vänner som drar med mig på pressträffar ibland.

Bäckenfrakturbloggen sa...

Jag ser verkligen fram emot en inbjudan och speciellt själva fördrinken.. :-)

Unknown sa...

Jag är övertygad om att det är just du och Björn som får den äran.