torsdag 26 april 2012

Jag och tandläkare

Jag vaknade i morse med en obehaglig känsla i munnen.
En bit av en tand har gått av.
Jag har en väldigt god relation med min tandläkare och med min tandhygienist. Är jätterädd för att, typ tappa tänder. Då händer det här. Och nästa vecka är jag på semester. Tänk om det blir värre. Tänk om det syns på bild. Ni vet hur mycket bilder man tar på sina semestrar. Det vore katastrof, om en hel semester förstördes av att jag inte vågar le.
Så jag ringde min tandläkare, förklarade situationen. Hon sa att det INTE är akut.
Tystnad.
Men om jag vill så finns det ett återbud idag kvart i två...
Jag,
reptilsnabbt,
då tar jag den, tack, vi ses.
Så här ser det ut. Kanske måste ni klicka på bilden för att se att det är en spricka där.
Jag vet vad det beror på.
För tio år sedan (typ). Krockade jag och en älg.
Rätt obehagligt.
Jag och sonen klarade oss hyfsat helskinnade, till skillnad mot bilen
Värst gick det för älgen som dog på plats.
Jag var blåslagen, perforerad med glassplitter, lite sår här och där samt hade slagit av en bit av framtanden.
Det lagade tandläkaren bara några dagar efteråt.
Nu är det den lagningen som lossnat.
Det kunde liksom varit värre.

Inga kommentarer: