tisdag 12 juni 2012

När man får oväntat besök

Jag har haft besök av den här!

Inte kul alls.
Den har skitit ner golvet, flugit runt i butiken och krockat med fönsterrutor så fjädrar flög.
Under tiden har jag varit skitskraj,
ring vakten och beordrat honom att hjälpa mig (för honom skall man ringa om någon obehaglig kommer in),
pratat med en väldigt snygg förbipasserande man som tyckte att jag skulle fånga duvan i en handduk och sedan släppa ut den på Stureplan.
Jag hämtade en handduk och sa att jag var lite rädd och vågade inte, men att han kunde få bli dagens hjälte. Han tordes inte.
Men då kom Stålmannen, en annan förbipasserande snygging.
Tog handduken,
plockade fågeln,
gick ut med den
och släppte den på Stureplan.

Därefter har jag torkat fågelskit,
dammsugit,
skurat
och putsat fönster.

Sen kom vakten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi brukar ha besök av turturduvor som kommer in i matrummet från balkongen och emellanåt lämnar ett visitkort. En gång när jag satt vid datorn i sovrummet kommer en in genom dörren. Jag såg antagligen inte så trevlig ut så den vände lugnt om och promenerade tillbaka samma väg den kommit, ut i korridoren, in i matrummet och ut på balkongen.
Mia