tisdag 25 september 2012

Jag gillar inte att nätshoppa men ibland måste man

Jag tycker om att handla i vanliga butiker.
Gå in och prova, känna och se vad jag vill ha.
Jag bor ju mitt i smeten så jag kan oftast köpa allt i butiker. Men jag har förståelse för de som bor lite längre bort.
Hos oss kan man inte nätshoppa men det går bra att ringa till mig och då skickar jag det du vill ha oavsett var i Sverige (eller Finland eller Norge) du bor.

Igår skulle jag köpa den här boken.
Jag har följt honom som blogg HÄR!
Massor av härliga och annorlunda New York tips. Och nu har hans bästa tips kommit ut som bok, lagom till att jag planerar min New York resa.
Perfekt, den boken måste jag ha.
Den kostar 164:- på Adlibris.
Men jag som vill bläddra lite och känna på den gick till en bokhandel nära mig. Jag förstod att den skulle vara lite dyrare där och det tycker jag är OK.
Alltså LITE dyrare.
Men den kostade 269:- i bokandeln nära mig.
Det är inte möjligt. Det är fortfarande inte jättemycket pengar men det är jättestor skillnad. Så stor skillnad att jag satte mig ner på en stol i bokhandeln och klickade hem boken från Adlibris.
Jag nätshoppade, mot min vilja.

Sen är det Lindex som idag släpper sin Missoni-kollektion.
Jag köper nästan aldrig något på de där "kända designer släppen", men senast då HM släppte Marni var jag sjukt sugen på en klänning som var slut när jag kom dit på lunchen.

Idag har jag jobbat sedan tio, dvs. jag hann inte köa vid 10-tiden i morse.
Och jag ville jättegärna ha den här kimonon.
Jag tänker ha den som tunika eller klänning över ett par svarta stuprörsbyxor och så höga klackar till det. Det blir en festklänning av det. Helsiden och bara 699:-.
Fast jag insåg att med dagens jobb har jag ingen chans på den.

I natt vaknade jag klockan två, kissnödig.
Gick på toa.
Kom på att Lindex släppte min kimono på nätet för två timmar sedan.
Surfa, surfa, klick, klick.
Och nu har jag en.

Så på mindre än ett dygn har jag nätshoppat två gånger.

Mot min vilja.

Inga kommentarer: