söndag 9 september 2012

STHLM DE LUXE inspirational weeks for curious minds

Ibland, jättesällan, är det roliga event i Sturegallerian.
Eventen är till för att locka folk till Sturegallerian, vilket i sin tur förhoppningsvis leder till mera handel, flera kunder och nöjdare kunder.
Så fungerar det i alla köpcentrum. Inget konstigt med det.

Nu, i några veckor är eventen på temat "STHLM DE LUXE". Vi skall visa luxe.
Det kan ju vara allt från saker som faktiskt är jättedyrt och lyxigt, till lyxen att äta en god lunch eller unna sig lite shopping.
Bra tema, tycker jag.

Så här fint berättad vi det för alla kunder
Samma budskaps möts överallt inne i Sturegallerian.

Så i går var några här och berättade om och visade vintage-kläder. Säkert kul och intressant,
fast ingen i Sturegallerian säljer vintage...

Vi har även haft en modist här som visat hattar. Säkert kul och intressant,
fast ingen i Sturegallerian säljer hattar...

Idag har vi ett gäng som visar Longboards!
Vuxna män.
Som spärrar av korridorerna för att racea nedför gångarna utanför butikerna.



Säkert kul och intressant,
fast ingen i Sturegallerian säljer longboards...

Huruvida det här känns "Luxe" á la Sturegallerian, det tar jag inte ställning till.
MEN
jag tänker att oavsett hur sugen just jag är på att se hattar, vintage och longboards så finns det säkert massor av folk som gärna skulle komma hit av just den anledningen.
Å då är det bra om Sturegallerian på något sätt berättar att det här händer.

Jag har bläddrat i morgontidningar efter en annons.
Nej ingenting.

Jag har kollat mailen om vi som är medlemmar i Sturegallerian fått info. 
Nej ingenting.

Jag har kollat på Facebook på Sturegallerians sida.
Nej ingenting.

Så tillslut frågade jag vad som menas.
Och får till svar att folk skall ÖVERRASKAS av eventet.
Och det skall skapa snack på stan.

Jamen jeezzzus vad det snackas.

1 kommentar:

Malde sa...

Har nu pratat med Ann. Vilken människa! (precis som du) Det blev ett samtal på nästan en timme. Ni är underbara, båda två!