fredag 23 november 2012

Det här med Swedish House Mafia

Det har väl inte undgått någon att Swedish House Mafia är i stan. Det är hysteri runt Stureplan.
För trots att de spelar i Solna så har de sin hemvist just här på Stureplan.
Man måste också ge dem en eloge för hur väl de tar hand om sina fans. Igår kväll började konserten exakt på minuten i tid, vilket säkert uppskattas av alla föräldrar till 16-åringar vars barn var där.

Idag är alla tre från SHM här på Stureplan för att skriva autografer.
Kön ser ut såhär:
Senaste två dagarna har de haft en pop-up butik inne i Sturegallerian.
Kön till den brukar se ut såhär:
Faktiskt så har killarna själv varit i butiken med jämna mellanrum. Det tycker jag visar på respekt.
Bra jobbat SHM.

4 kommentarer:

Mammy sa...

Ja, men de skriver bara autografer på köpta plagg i butiken (enligt tidningarna). Jag har ingen aning om vad det är för plagg de säljer och vad de kostar. Så många får nog vända om i kön och blir utan autografer.
Men de verkar vara reko killar.
Äldsta med man har precis åkt till Sthlm för att gå på konserten i kväll.

Sus sa...

Wow! Respekt! Så ska fans tas hand om!

Unknown sa...

Mammy, jag läste det också att butiken var stängd. Men jag tror faktiskt inte att det var så. Kanske en stund då när killarna gjorde sig i ordning. För själva signeringen var i butiken och alla verkade överlyckliga när de kom därifrån. Jag såg ingen som såg besviken ut. De flesta hade med sig affischer med deras autografer.
Tjejer som grät av lycka och killar som, om de inte vore killar, skulle gråta av lycka.
Och trots att det självklart är kommersiellt så vill jag mena att få eller inga världsstjärnor gör något liknande, ger sina fans så mycket tid.

Mammy sa...

Va bra!! :)
Tyckte ju att alla som stod i kön skulle få sina efterlängtade autografer utan att behöva köpa något.
Shyssta killar!