fredag 3 maj 2013

Kontanter

Igår hände en sak som bara "inte får hända". Min kortterminal slutade fungera.
Första köpet gick utmärkt men därefter. Tekniskt fel.

Normalt handlar ingen med kontanter men nu var vi tvungna att skicka varenda en till Bankomaten.
Tur att den ligger nära.

Det visade sig att min kortterminal är gammal.
Konstigt för den är bara fem år, den tar chip och jag tycker den är jättebra.
Men nu från maj månad är den inte giltig längre. Den skall gå på datoruppkoppling och min går på telefonlinje. Så POFF slutade den bara.

Efter nästan en timmes telefonkö (för det här gäller ALLA som har en likadan terminal som jag) så kom jag fram till Point (företaget som jag hyr terminal ifrån). Fick på stående fot beställa en ny.
Men den kommer först i början av nästa vecka.

Så idag och under helgen hoppas jag att det är OK för dig att ta med dig kontanter när du dyker upp hos oss.
Det vore strålande fint om du inte struntade i att handla. Jag har liksom inte råd med det.

Å nu går det inte längre att betala "över telefon". Ni som brukar göra det vet vad jag menar.

3 kommentarer:

Mammy sa...

Vilket elände!!
Men fick du inget meddelande från företaget du hyr av? De måste ju informera kunderna att det här kommer att hända.

Unknown sa...

Jo, dom säger att dom skickat ut ett brev till alla i början av året!
Det har gått mig förbi.
Dom har ju dessutom skickat fakturor som jag betalat.
Och dessutom så fungerade terminalen fram till lunch igår, vilket gör att vi hann med några köp innan den slutade fungera.
Dom pengarna får vi inte överförda utan att Point öppnar upp vår terminal igen.
Det betyder ju, att dom defacto KAN öppna den. Dom skulle kunna vara snälla och öppna den över helgen tills jag får en ny terminal.
Men idag när jag ringer får jag ringa upp 50 gånger utan att komma fram. Så, huxflux, kom jag fram till automatiska valen. Jag knappar och knappar och fyrkanter och orgnummer och fyrkanter och ettor och stjärnor...
Å så slutligen efter allt sjå, så säger dom att det är för många som ringer, var god försök senare.
Å jag skall ju stå i butik, inte i telefon.
JAG ÄR SÅ ARG!

Mammy sa...

Förstår din frustration!
Svagt av företaget att inte låsa upp apparaten.