måndag 26 augusti 2013

Fortfarande sommar och fortfarande ledig

Mina dagar kan se ut såhär.
Jag började dagen med att ha ett möte i Hammarby Sjöstad. På Café Spoon.
Mysigt café med både gott kaffe och
en egen caféhund.
Hunden har en central plats under ett bord.
Full koll på alla kunder och en svans som borde ha träningsvärk ikväll efter allt viftande

Tack för kaffet. Jag cyklade vidare till Kompanjonen. Ett företag som säljer miljösmart. Dom säljer byggmaterial, belysning och kontorsmöbler som är använda tidigare men som är i toppenskick fortfarande.
Så himla onödigt att slänga. Och för kunden, så himla bra för plånboken.
Jag skall snart (läs: imorgon) berätta mera om Kompanjonen.

Därifrån cyklade jag till Adidas Outlet som ligger i Hammarby Sjöstad.
Utan någon anledning. Ville bara spana in vad som finns och vilket prisläge dom har.
Fast nu hittade jag ett par gympadojjor där.
Ett par röda!!!
Jag har inte köpt dem, men jag är bra sugen på att cykla tillbaka dit och köpa dem i morgon.
Tänker mig dom med proper klädsel, typ svarta kostym och röda sneakers.
Är det bara jag som tycker att det vore coolt.

Efter Sjöstaden cyklade jag till Söder.
Det är inte så att jag inte tycker om Söder. Som min man brukar anklaga mig för.
Jag tycker visst om Söder.
Jag tycker det är nästan lika spännande som att resa utomlands.

Den här butiken finns på Söder.
Det är en tobaksaffär.
Med frisersalong.
Och Café.
Titta noga på bilden. Kioskägaren har en friseringskund just nu.

Jamen, det är bara på Söder och utomlands man kan få se sånt.

Sen mötte jag upp min jättegoa väninna Eva. Vi gick till Magnolia på Bläcktornsgränd.

Självklart är det ett Café,
och galleri
och blomsterbutik.

På Söder, alltså.
Där kan man köpa fyra pinchos och ett glas cava för 100:-. Perfekt!

Ganska avancerade pinchos. Det gula "bäret" är en pocherad äggula .
Här en härlig färgglad bild på Eva och mig.
Eva har bott 18 år i Kenya och hon är fortfarande där väldigt ofta. Jag har bett henne köpa mig en ny Kikoy, en med rött mönster.
Kikoy är ett rektangulärt tyg. Alltid vävt i bomull. Jag har flera, men en del börjar bli utslitna. Jag använder dem som sjalar, som strandhandduk, som sarong och ibland som bordsduk.
Den här nya är i ett tunnare och finare bomullstyg än de jag har hemma. Den här blir perfekt till höstens mörkare kläder.

Hmmmm.
Visst skulle den passa med ett par röda sneakers?



Inga kommentarer: