tisdag 27 augusti 2013

Tunna dunjackor

Jag svängde förbi Åhléns idag.
På jakt efter bomullspads.
Då hittade jag de här toppenfina jackorna.

Jag vet att det är 23 grader just nu, men om bara några timmar är det 12.
De här tunna dunjackorna är ett av de bästa plaggen man kan köpa. Så användbara.
Jag har en mörkblå,
men är grymt sugen på en till. Gärna grön, eller kanske vi röd.

De finns i olika kvalitéer. De billigare brukar vara sämre. Många billiga jackor jag såg ifjol var stela i tyget och innehöll för mycket fjädrar. Fjädrar är större och skickligare än dun.

De här på Åhléns var mjuka. Inga extra detaljer, lite insvängd i midjan, fickor på sidan, blixtlås i samma färg som jackan. Finns i marinblå, röd eller svart.
Kostar bara 499:-.

Kommer att ta slut fort.

Nej, jag köpte ingen. Blå har jag redan och svart är för lika i färg. Den röda är inte för mig. Jag gillar rött, men bara som accentfärg.

Inga kommentarer: