måndag 9 september 2013

En vecka på nya jobbet

Man kan säga såhär;
Nu lever jag ett helt normalt liv. Och jag tycker att det är underbart.
Hösten med sommarvärme bidrar säkert till att totalupplevelsen känns euforisk.
Varje morgon cyklar jag iväg till jobbet.
Jag sitter i DN-skrapan.
Höghuset har 26 våningar, är 84 meter högt och ser ut såhär

Jag jobbar på plan MINUS NOLL, typ.
Men jag har fönster och ser ut
Jag har massor av arbetskamrater också. Det är ganska stort.
Finns fina soffor om man vill snicksnacka lite,
och konferensrum om man vill prata allvar. Fast just det här rummet känns ganska lekfullt.
Här känns lite sportigare.

Ibland har jag den här utsikten
För våra ägare, TT Nyhetsbyrån, sitter i glashuset vid Slussen. 
Jag har sån tur att en del möten är där.
Som i morgon bitti, då skall jag på frukostseminarium dit.

Sa jag att jag trivs med mitt nya jobb!


Inga kommentarer: