lördag 14 september 2013

När man tar sina egna råd på allvar

ÖJag gillar kavajen jag köpte på Zara. Den ser himla tuff ut, samtidigt som den fungerar utmärkt på jobbet.
Den är dessutom detaljrik och går att matcha med väldigt mycket.
Särskilt bra tycker jag om den när jag matchar den med randiga tröjor. 
Problemet är bara att jag inte äger mera än två randiga. Båda i samma färgkombination, blå/vita.
Så dagens uppgift blev att hitta nya fina.
Jag var runt överallt.
Cos, nej, inga fina.
HM, nej, inga fina,
Och sådär höll jag på, tills jag hamnade på Lindex.
Hör ni, jag hamnade på Lindex, det har ju inte hänt på mannaminne. Men där hittade jag ett hav av snygga tröjor.
Den här
Den är cerise och blårandig, i viscose och med en liten guldknapp i ryggen.
Viscose är perfekt, det bleks inte och det håller formen.

Sen hittade jag den här
Grön och svart. Jag vill ju åt kontrasterna. Så den här är också superfin.

Sen provade jag den här.

Ser ni vad jag menar med kontraster.
Den här vill jag absolut inte ha.

För om ni jämför, den här är också i samma färgskala, men den här bryter av, den lyfter färgen.
Den här blev det.

Och den gröna!
Totalt, typ 250:-.
Billigt!

Därefter satte vi oss på en solig terass och drack vin och åt.
Jag och mannen.
14 september, kortärmad tröja, vitt vin och solen i ögonen.
De här klimatförändringarna har vissa goda sidor.

Inga kommentarer: