tisdag 1 oktober 2013

Besöka konferensanläggningar

Just nu är jag i full fart med att besöka konferensanläggningar.
Jag jobbar lite med en tidning som heter Svenska möten. Den handlar om möten. Konferenser.
Jag har varit lite här och var i krokarna.
Idag besökte jag Körunda i Ösmo (nära Nynäshamn) 5 mil från Stockholm.

Ganska kul anläggning. Otroligt personlig. Lite som att vara hemma, fast lyxigare.

Det ligger på landet, bland kor och damm och längst en grusvägen. Fast bara en halvtimme från stan.

Utanför ligger en bastuflotte. Den är verkligen fin. Tänker att bloggvännen Fru Venus skulle uppskatta en flotte som den här.
Den skulle hon kunna sätta motor på och ta sig hit med. Bara en tanke.
Inne på själva anläggningen var all inredning väldigt personlig

Som de här fina ramarna som pryder en vägg i matsalen

Jag gillar det här stora bordet. Hängvänligt för hela gänget.

Det finns en relax också. Med bubbelpool, bastu och den här. Om David, min chef, drar i snöret så töms tunnan fylld med isvatten.
Jag bara förstår inte vad tunnan, snöret och isvattnet har med relax att göra.

Men Lotta, som är VD på Körunda, förklarar att det är istället för att bada i isvak.
Och att MÅNGA tycker om det.

Här en kul bild.

Alltså kul och kul, tänker ni. Det är ju ett konferensrum.
Jo, det är riktigt.
Men jag älskar det faktum att det finns en griffeltavla istället för whiteboard.
Så himla charmigt.

Nu till julen kan man äta julbord där ute.
Jag är sugen på det. Kostar 1 250:- per person. Då ingår julbord, hotellrum och frukostbuffe.
Kanske skall ta och bjuda mannen på det, överraska lite.

Inga kommentarer: