fredag 4 oktober 2013

#ootd och Instagram

Vad betyder #ootd, kanske du undrar.
Jo det här första # som jag har lärt mig är ett tecken för NUMMER.
(Vi kallade det alltid för "staket". Minns ni när man skulle kortprogrammera telefonen, stjärna 21 staket, för att dölja vart man ringde ifrån...)
Nu kallar man det för HASHTAG och det används flitigt på Instagram. Man sätter en hashtag framför ett ord så går det att söka på ordet.
#ootd, är en vansinnigt vanlig hashtag. Det betyder Outfit Of The Day. Dagens kläder, typ.
Det här är egentligen gårdagens kläder för mig. En stor tjock, grovstickad tröja. Eller egentligen en kofta.
Grått och blått med detaljer i gult-
Koftan är urgammal (åtta år i vart fall) från Adolfo Domingues, en spansk butik som inte finns i Sverige.
Den tunna blusen under med de gula sammetsbanden kommer från en av mina favoritdesigners i Sverige.
Maria Westerlind. Den är äldre än urgammal (kanske 10-15 år). Numera gör Maria nästan bara klänningar. Men förr, då hon hade en butik på Drottninggatan i Stockholm, så hade hon en stor kollektion med både blusar, kjolar, jeans och naturligtvis signatur-klänningen. Jag har en sån klänning också. Jag tror jag skall visa er den snart.
Ni förstår i vart fall att hennes kläder är otroligt bra och hållbara.
Till det har jag ett långt halsband från TOUS i svart skinn och symboler i onyx.
Gula skärpet är en detalj som jag älskar.
Blå jeans och svarta boots.
Du hittar mig på Instagram, Instagram klicka bara på symbolen.

Inga kommentarer: