söndag 10 november 2013

Hösthelgen fortsätter i samma tempo

 Lördagen började nyktert. Lite seg efter den långa fredagen.
Vid två fick vi besök av Andreas.
På med kläder och ut på stan. 
Paraplyet fick följa med för regnet öste ner.
Jag hade mina nya byxor. Jeans från Monki. Kul färg och otroligt bra pris. 200:-.
Vi tog oss till Söder. Strosade runt i regnet och tog oss en öl vid Mariatorget.

Sen hem för att fixa middagen hemma.

Förrätten såg ut såhär

Värm olja i en stekpanna, stek upp 150 gr rökt sidfläsk i strimlor. Finhacka 3cm ingefära och 2 vitlöksklyftor. Stek det tillsammans med fläsket ett par minuter. Häll i 400gr brytbönor och värm upp dem utan att de blir mjuka. Krydda med chiliflarn och flingsalt. Klart!

Till varmrätt hade jag lagat god kyckling med mozzarella och klyftpotatis.
Till det generöst med vin. Ur mina nyinköpta Riedel-glas.


Härliga samtal med Eva, min man och Andreas.
Kvällen tog inte slut förän klockan närmade sig två.

Idag, söndag, har soffan haft sällskap av mig nästan hela dagen.

Inga kommentarer: